Inspiratie Wonen

Voor de leukste ideeën

Spiegel shoppen

2 min read

Je bent er waarschijnlijk al bekend mee. Spiegels zijn enorm waardevol voor je kamer of zaal. Het zorgt voor een optisch effect en geeft veel betekenis aan je kamer. Dit, terwijl het laat lijken dat je ruimte groter is dan het is en het belicht alles een stuk beter. Maar waar kan je eigenlijk je spiegels vinden? In dit artikel wordt een onderscheid gemaakt in spiegels kopen in een push markt en spiegels kopen in een pull markt. Maak je geen zorgen, wat deze markten betekenen en wat het verschil is tussen deze markten zal ook worden uitgelegd in dit artikel.

Push vs pull

Push en pull zijn marketing strategieën over hoe bedrijven hun producten op de markt brengen. Je denkt waarschijnlijk nu, waarom moet ik dit weten? Door het verschil te kennen tussen deze twee strategieën zal je een keuze kunnen maken over wat voor bedrijven je zou willen benaderen voor je nieuwe spiegels. Heel simpel gezegd is de push strategie, zoals de naam zegt, het duwen van producten richting de klant. Je zorgt ervoor dus dat je producten makkelijk te vinden zijn door ze te plaatsen in winkels. Een pull strategie is meer op basis van de wensen van de klant. Hier zal er meer initiatief komen van de klant die eigenlijk trekt aan het bedrijf om een product te krijgen, meestal is het product dan ook zo gemaakt zoals de klant het wilt.

Voor wat voor bedrijven ga je?

Je maakt eigenlijk een onderscheid tussen zelf opzoek gaan naar een spiegel die jij vindt passen in bijvoorbeeld je woonkamer en het zelf laten maken van een spiegel exact zoals jij wilt door een bedrijf. Stel je wilt een grote ronde spiegel, denk je dat je deze makkelijk vindt in een winkel in de buurt? Of ga je toch een bedrijf benaderen om exact een grote ronde spiegel te laten maken in de juiste maten en de rand die jij wilt. Weet dat het customizen wat langer kan duren en ook duurder kan zijn, maar het zal wel precies zijn zoals jij het wilt. Of je gaat voor het zoeken in winkels en je neemt genoegen met wat je kunt vinden, de keus is aan jou.